tirsdag den 15. maj 2012

One To Watch - The Raid: Redemption

Kender i det når man opdager en film ca. et halvt år efter resten af internettet? Det må jeg i hvert fald sande, efter jeg her til aften stødte på en anmeldelse af det indonesiske aktion fænomen "The Raid: Redemption" på film magasinet empires hjemmeside, hvor den blev beskrevet med ordene die hard boiled med henvisning til at de havde det på samme måde, som da de for første gang så de to aktion klassikere "Die Hard" og "Hard Boiled".

Det er jo det man kan kalde for den ultimative anbefaling for en aktion film, og jeg tjekkede derfor traileren ud......... Og blev sparket, hakket, smadret, lemlestet og gennem pløkket i halvandet minut. Av. Og av hvor ser det godt ud!!



"The Raid: Redemption" handler om et SWAT team, der skal trænge ind i et højhus, i et et slumkvarter (Lidt ala det vi kender fra første sæson af The Wire), for at hente en mafia fyr, der åbenbart styrer Jakarta underverden fra dette højhus. Det viser sig så, at dette højhus er en fæstning uden lige - og vores "ninja" politimænd for derfor deres sag for.

Filmen er ganske overraskende instrueret af intet mindre end en ganske uprøvet Walisisk fyr Gareth Evans (!?)

Filmen blev vist til CPH:PIX, så danskerne har haft mulighed for at stifte bekendskab med filmen. Jeg kan ikke lige finde ud af hvornår filmen, kan opsnappes på DVD, men jeg vil i hvert fald holde mine øjne åbne.

"The Raid: Redemption" - Red band trailer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats