fredag den 14. oktober 2011

The last one to die, please turn out the light - Et kig bag Children of Men

Til at starte med vil jeg lige påpege, at dette indlæg indeholder major spoilers. Så hvis man endnu ikke har set "Children of Men" skal man stoppe med at læse, og i stedet tjekke et af de ældre indlæg.






"Children of Men" er en af de film der vokser for hver gang jeg ser den. Den er absurd underholdene og har et interessant plot og er helt sikkert et af hovedværkerne inden for den dystopiske genre. Selvom filmen, efter min mening, ikke har fået nok opmærksomhed og anerkendelse, er der dog blevet snakket en del om den fantastiske  one-shot scene, der også er kendt som "uprising" scenen. For lige at opfriske den for jeg kan i se den herunder, men bliv endelig hængende, da jeg der er mere at guf til jer efter i har genset "uprising" klippet,



Pisse fedt! Jeg skal ikke kunne se om der undervejs bliver klippet, men fedt er det sgu!

Men som sagt, var det ikke kun pga. "uprising" at jeg skriver dette indlæg. Jeg faldt nemlig over en behind the scenes featurette, hvor filmen håndværkere fortæller lidt om de lange klip, der bliver brugt gentagende gange i filmen. Jeg troede faktisk kun at det var den før omtalte scene, hvor der bliver brugt lange indstillinger, og jeg blev derfor glad da jeg så at det bliver brugt flere gange. Der er faktisk flere scener, der er så pisse elegant filmet, at jeg ikke har lagt mærke til det, selvom jeg har set den en lille håndfuld gange.

Prøv og se denne fremragende scene fra filmen. Der bliver ikke klippet en eneste gang, men læg alligevel mærke til, hvordan der bliver filmet indefra selve bilen. Jeg har ikke tænkt over det før, men hvordan fanden kommer kameraret rundt i den lille bil?

Der er som sagt en kæmpe spoiler i dette klip, så lad være med at trykke på linket, hvis du ikke har set den før!

Children of Men - Car scene

Jeg vil også bede jer om at se, dette klip, hvor Clive Owen køber kaffe. Hvis i ser begge klip, vil det være meget federe at se featurette, hvor filmskaberne fortæller netop om disse to scener. Og det er ganske enkelt fantastisk hvad de har præsteret.



Men sæt jer tilbage i sædet, og tjek hvordan de to scener blev lavet i denne video:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats