fredag den 21. oktober 2011

Jurassic Park og Top 5 John Williams scores

Jeg har ligget syg idag, med en dejlig omgang forkølelse. Men intet er jo så skidt, at det ikke er godt for noget. Jeg har fået ordnet nogle praktiske ting, og jeg har fået styr på alle mine dvd'er - et projekt jeg startede for snart en måned siden, men som gik i stå pga. det store arbejde. Lækkert.



Mens jeg spiste suppe og drak kaffe, fik jeg også set en gammel klassiker, som jeg af uforklarlige grunde først nu har anskaffet mig. Jurassic Park er en film som jeg har nogle specielle minder om. Efter jeg havde set den første gang, havde jeg over flere gange voldsomme mareridt om den glubske T-Rex og... ja, mig.



Lige en dejlig scene fra filmen:




Jeg har set filmen mange gange, men det var efterhånden ret lang tid siden, og jeg blev faktisk overrasket over hvor god en film, der er tale om. Det er faktisk et smukt mesterværk.

Filmusik er ikke noget jeg går op i overhovedet, men da jeg så denne film, blev jeg nærmest opslugt i lydsiden  . Jeg besluttede derfor efterfølgenede at undersøge lidt mere om teamet, og fandt ud af at en mand ved navn John Williams stod bag det. Og hvem er så han? Jo, han er faktisk manden bag stort set alle klassike film temaer, som ALLE kender. Jeg blev som sagt ret overrasket over hvor meget hans musik faktisk gør for stemningen i de forskellige film.

Jeg har derfor lavet en top fem over de film scores, lavet af John Williams, der ifølge mig er de bedste:

# 5 - Indiana Jones (Filmene har aldrig sagt mig så meget, som de måske burde gøre, men dette er verdensklasse)


# 4 - Star Wars


# 3 - Catch me if you can (Dette er så absurd simpelt og latterlig blæret! Præcis ligesom titel sekvensen også er det)


# 2 - Alene hjemme (Barndom anyone?)


# 1 - Star Wars Episode 1 - The Phantom Menace (Nej hov, hvad er nu det? Dette er det eneste fede der er kommet ud af de nye film - og det holder vanvittigt meget!)


Uden for kategori -  Jurassic Park (Det er fra scenen, hvor de flyver med helikopter til øen. Luk øjnene og smæk op for lyden - Det er absurd fedt, især efter 2,18 min)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats