torsdag den 12. august 2010

Inseption går i Limbo

Nu har jeg så endelig set Inception (eller for en uges tid siden). Dette betyder at jeg derfor endelig kan komme videre med mit liv - Dog vil jeg lige afrunde filmen KORT.

Inseption levet op til de fleste af mine høje forventninger, da det absolut er en fremragende blockbuster fra Hollywood. Der er faktisk meget langt mellem disse store produktioner, der kan skabes debat om - hvilket der må siges at være i efterveerne fra Inception - væltede snurretoppen?



Dette gider jeg ikke rigtig bruge mere tid på, da der kan læses tallige analyser og svar rundt på det brede Internet.  

Filmen fungerer super godt og Nolan formår at holde fast i sit publikum hele vejen, hvilket jeg mener i høj grad skyldes Ellen Pages rolle. Denne funktion er mange steder blevet kritiseret for at "give" for meget til publikum, der derfor ikke for lov at tænke selv. Men dette er dog den værste gang sludder, da hele filmen ville være volapyk, hvis man ingen baggrundsviden havde. Det ville jo heller ikke give nogen mening hvis Neo kunne undgå kugler i Matrix uden at vi først kendte til hele baggrunden for filmen.


Faktisk er der alt for lidt af første del efter min mening - det kunne sagtens have overtaget nogle af de ligegyldige skuddueller mod de ligegyldige "objekter" - De blev sku aldrig rigtig spændene.

Men jeg vil lige dele et par billeder, som drengene fra DAHF har fundet, der giver et bedre overblik over handlingen og alle de forskellige niveauer i filmen.
 

Til slut har jeg fundet en sjov lille video, der handler om hvordan filmen ville have taget sig ud, hvis specielt Ellen Pages rolle havde været en smule mere kritisk.


 

 Det var så alt for Inception for denne gang - Og JA Leo er i Limbo 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats