tirsdag den 8. juni 2010

Frihed på prøve gøgl

De fleste danskere har en holdning til Erik Clausens person og i nogle tilfælde også til hans film. Jeg skal ikke gøre mig selv til Erik Clausen ekspert men jeg vil tro at grændsen mellem at elske eller hade Erik Clausen går ved sølvbryllup alderen.

Jeg hører til den del, der vil gøre alt hvad der står i min magt for IKKE at skulle se hans kommende film "Frihed på prøve", men derfor kan man jo godt tage hatten af for manden alligevel.

Grunden til at jeg vælger at tage manden op her på bloggen, er de tre små viral film/sketches han har lavet op til præmieren på Frihed på prøve. De er ganske sjove og skal på ingen måde ses som seriøse, men de viser at manden har selvironi og tør at tage pis på sig selv.



Erik Clausen har for ganske nyligt opdaget herlighederne ved de sociale medier som youtube og facebook osv. og de er vidst nok på denne baggrund at han har smækket de tre videoer sammen.

Selv siger den røde baron dette:

"Op til en præmiere bliver instuktører mere og mere selvhøjtidelige. Så sidder de der og taler om forbier, depressioner og skilsmisser. Vi skal tage lidt mere gas på os selv. Jeg pønser lidt på at interviewe mig selv i en film, hvor jeg både spiller rollen som selvhøjtidelig instruktør og en interviewer a la Braad Thomsen."

Vi kan ifølge Erik Clausen selv komme til at se flere små finurligheder på youtube og facebook - også selvom filmen ikke længere er aktuel

"Der kommer flere gøgler film. Facebook er en ny legeplads, og når jeg gerne vil efterprøve det, så er det fordi, at vi leger for lidt."

Her er de tre film om man kan lide manden eller ej:





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats