torsdag den 18. marts 2010

Taxi Driver

Da nu Taxi Driver er navnet på min nye blog og De Niro flot pryder toppen, skyldes det jo at jeg anser denne film af Martin Scorsese som en af de ypperste film, der nogensinde er lavet i Amerika.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set Travis Bickle stå foran spejlet og snakke med sig selv, og jeg er sikker på jeg nok skal få det af se mange gange senere hen.



Jeg har ikke nogen anelse om hvorfor denne film fanger mig som den gør, om det er historien, karaktererne, musikken, skuespillet eller stemningen i New Yorks gader, men det er sådan set også komplet ligegyldigt - For film holder hele vejen!

Jeg har ikke tænkt at rode mig ud i nogen længere anmeldelse eller analyse, da jeg ikke mener at en amatør som jeg bør pille ved et sådan mesterværk. Spændene bliver det dog at se om vores danske landsmand Lars von Trier får lov.

Om hele Benspænd/Trier/Taxi Driver sagen, burde jeg nok ryste lidt i buksen for hvordan denne dejlige film kan blive maltrakteret, men tværtimod! Jeg kunne rigtig godt lidt Jørgen Leth og Triers Benspænds-film og jeg synes det ville være super interessant at se hvad Scorsese og De Niro kan arbejde sig frem til. Derudover kan jeg ikke få nok af denne film og jeg ville derfor ikke have noget imod et "remix".

Men altså ikke noget analyse plader og ikke flere lovord til Taxi Driver. I stedet har jeg fjollet rundt på YouTube om fundet forskellige film/clip omhandlende filmen.

Jeg håber i vil tage godt imod.


I det første clip taler Quentin Tarantino løst om fast om filmen, der også i hans optik er en af historiens bedste film.




og resten, hvor han taler om en vandrehistorie om Scorsese og Taxi Driver



Det næste clip er en fake trailer til filmen, som jeg synes er pænt morsom og rigtig godt lavet.



Et lille clip med den fantastiske musik fra filmen



Lidt dårlig/plat/god humor - Hvad hvis Travis havde været mere venlig?



Og følgelig den berømte og elskede improvisation af Robert De Niro



Det var alt for denne gang, men i for lige et sidst fjollet clip, der viser hvor let, man kan få et helt andet indhold ud af de samme replikker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats