fredag den 11. november 2011

Batman Gennemgang

Mange af de indlæg jeg har skrevet i tidens løb, er blevet inspireret af artikler og sjove ting jeg har læst eller set på nettet. Sådan bliver det også med de næste par indlæg, da jeg efter at have læste denne artikkel på den fremragende og underholdene side Cracked, fik sindsygt meget lyst til at gense de fire rigtige Batman film.

Når jeg taler om de rigtige, er det selvfølgelig de fire mørke film fra henholdsvis Tim Burton og Christopher Nolan. Derfor vil jeg fuldstændig ignorere de to Joel Schumacher film, hvor han tilsyneladende inden optagelserne kom til at sluge et par børnehaver, og derefter kastede det hele op igen på settet - inklusiv åndsvagt legetøj og for meget farvekridt.

Jeg vil derfor i de næste par indlæg prøve, at give min subjektive vurdering af de fire film, som jeg allerede på forhånd kan afsløre, at jeg alle elsker højt. Jeg har på nuværende tidspunkt fået set Burtons "Batman" og skal lige straks igang med at se "Batman Returns" (Ummm Michelle Pfeiffer!) og forhåbentligt når jeg også at se "Batman Begins" og "The Dark Knight" senere i aften.

Disse tre karakterer optræder faktisk alle sammen i både The Dark Knight OG Burtons første batman mesterværk 


Jeg håber virkelig at jeg når at få lavet det hele inden i morgen aften, da jeg her fra søndag og frem til torsdag skal være med på en filmproduktion for første i mit liv. Allerede ugen efter skal jeg så igen være med til at lave en anden film. Jeg glæder mig meget til de to film, der begge er midtvejsfilm på den fynske filmskole kaldet 18 Frames. Desværre får jeg ikke så meget til til at skrive herinde, før engang i starten af julemåneden.

Men jeg håber at i vil kunne lide min lille optakt til den kommende Nolan flagermus film "The Dark Knight Rises". Det eneste jeg synes skal med fra de horrible Schumacher dage er den skønne Nicole Kidman i sin prime. I skal ikke snydes for et af mine all time største movie crushes, nemlig Dr. Chase Meridian (Jeps, uanset hvor ringe filmen er, gør Dr. Chase den værd at se.. Man kan jo altid spole.)

1 kommentar:

  1. Wow den hjemmeside holdt mig fanget i ALT for lang tid!! Virkelig ikke godt, når nu jeg skulle forestille at være meget seriøs studerende, du kender jo rutinen ude på skolen ;D

    Det lyder virkelig spændende med filmproduktion - men er du stoppet hos UIP?

    Jeg vil glæde mig til at se din Batman gennemgang, jeg har selv et ret ambivalent forhold til "BatBale" (ha ha ha...) synes han er en fed batman, men for pokker, den stemme han bruger når han er batman, det hyler mig fuldstændig ud af det! Det var ikke så slemt i Batman Begins, men i Dark Knight kammede det over - og blev en anelse FOR karikeret efter min smag!

    Pyha, sikke en smøre - jeg må tilbage til bøgerne, og vente spændt på at høre mere om de der produktioner du er i gang med!

    - Maj :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats