fredag den 9. september 2011

The Thing - Hvad der skete før Kurt Russell...

Jeg fik lige set den nye film "The Thing" i morges. Ikke hver dag man bliver vækket til live af en gyserfilm - eller det gør jeg faktisk aldrig! Men i dag gjorde jeg altså.

"The Thing" er en såkaldt prequel til John Carpenters film af samme navn fra 1982. Den slutter altså der, hvor den originale starter, nemlig at en norsk forsker base er blevet udslettet af noget ukendt. Det er altså denne udslettelses historie som vi får i den nye.

"The Thing" 1982

"The Thing" 2011



Selvom man er nogenlunde klar over hvordan den vil ende, er den stadig rigtig spændene - Vi var jo også klar over at skibet ville køre galt i Titanic, men ikke hvordan det ville foregå.

Ud over en masse nordmænd, kan vi også få lov til at se to danskere i filmen. Carsten Bjørnlund har en mindre rolle, mens Ulrich Thomsens er meget central. Jeg så filmen uden tekster (da den ikke er tekstet endnu) og jeg fattede således ikke meget når de snakkede norsk, men heldigvis blev der talt mest engelsk og Thomsen var så elskværdig at han talte dansk.

Jeg var meget bange inden jeg skulle se filmen, både fordi jeg er dårlig til gysere, men også fordi jeg er rigtig glad for den originale. Heldigvis er det en rigtig god film (dog uden at nå den gamles niveau) og jeg nød at se den, selvom jeg hader alle de der skide scary film.

Det der lykkedes rigtig godt i denne film er, at den formår at genskabe stemningen fra den originale film forbløffende godt, hvilket glæder mig, da netop dette var den første films store force.

Men jeg synes man skal give den en chance, hvis man kunne lide den gamle- og måske lige gense denne inden - men den kan også godt ses, uden at man har stiftet bekendskab med den originale.

Det er btw den yderst dejlige Mary Elizabeth Winstead (Die Hard 4, Scott Pilgrim vs the World, Death Proof), der spiller hovedrollen. Filmen får premiere den 3. november, så du må nøjes med traileren her:

3 kommentarer:

  1. Det er sgu da meget sejt, at der ligefrem bliver talt både norsk og dansk i filmen. For det ér da en amerikansk produktion, ikke?
    Jeg så traileren for noget tid siden og blev egentlig også glædeligt overrasket. Faktisk har jeg først for nyligt set den originale, og den er godt nok god!

    Og ja Mary Elizabeth Winstead er fandeme dejlig!
    Det er Carsten Bjørnlund i øvrigt også... bare på en anden måde.

    SvarSlet
  2. Det er nemlig ret sejt og ja, det er en amerikansk produktion. Heldigvis er dem der har lavet filmen, kæmpe fans af den originale, og derfor ikke ville ødelægge den ry.

    SvarSlet
  3. Fedt!! Lyder lovende med din "anmeldelse". Vi er nogle stykker der skal ind og se den, men er bange for at stemningen fra Carpenters version bliver ødelagt. Så det lyder godt hvad du skriver.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

View My Stats